Regulamin serwisu Syte Gary
1. DANE PODSTAWOWE SERWISU INTERNETOWEGO SyteGary.pl
Właścicielem i administratorem serwisu internetowego SyteGary jest firma ,,Syte Gary-Usługi Cateringowe Elżbieta Stróżyńska” Elżbieta Stróżyńska, Kaniów 22, 66-620 Gubin, Polska. NIP: 2810073664, adres poczty elektronicznej: syte.gary@onet.pl (dalej jako: „SyteGary.pl” lub „Sprzedawca”).
2. DEFINICJE
Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
BIURO OBSŁUGI KLIENTA, BOK – całość infrastruktury służącej Sprzedawcy do porozumiewania się z Klientem poprzez: kontakt telefoniczny; kontakt za pomocą poczty elektronicznej; kontakt za pomocą mediów społecznościowych, kontakt za pomocą formularza kontaktowego z Klientem lub potencjalnym Klientem zostawiającym na stronie Serwisu swój nr telefonu.
DZIEŃ ROBOCZY – za dzień roboczy uznawany jest każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia. Wysłanie formularza zamówienia nie jest jednoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji.
KLIENT, UŻYTKOWNIK – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej; korzystająca albo zamierzająca korzystać z usług lub zakupić produkty SyteGary.pl.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązana bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
POTWIERDZENIE ZAMÓWIENIA – potwierdzenie zawarcia umowy na dostawę Produktów, które zawiera podsumowanie szczegółów dostawy Diety, zawierające takie dane, jak: rodzaj Diety, ilość, całkowita cena do zapłaty, dokładny adres dostawy, przewidywany harmonogram realizacji dostaw, dane do płatności za zamówienie.
PRODUKT, DIETA – produkt sprzedawany Klientom przez SyteGary.pl, stanowiący zestaw gotowych posiłków o ustalonej wartości kalorycznej, składający się z 5 posiłków lub 4 posiłków, w zależności od wybranego wariantu, dowożony jeden raz dziennie z wyłączeniem weekendów, gdzie dostawa odbywa się na dwa dni w sobotę (dostawa paczek na sobotę i niedzielę, odbywa się w sobotę) oferowany na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie i na podstawie umowy zawartej pomiędzy SyteGary.pl a Klientem.
REGULAMIN – niniejszy regulamin korzystania z Serwisu Internetowego oraz Usług SyteGary.pl.
SERWIS INTERNETOWY – serwis internetowy dostępny pod adresem internetowym www.sytegary.pl wraz ze wszystkimi podstronami stanowiącymi jego część oraz pozostałą infrastrukturą umożliwiającą przyjmowanie i realizację zamówień na produkty lub usługi SyteGary.pl.
UMOWA – umowa o świadczeniu Usług lub Umowa o sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, zawierana między Klientem, a SyteGary.pl z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (w tym drogą telefoniczną).
USŁUGI SYTEGARY.PL – usługi świadczone drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego SyteGary.pl
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
USTAWA O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144 poz. 1204).
SYTEGARY.PL, SPRZEDAWCA – firma ,,Syte Gary-Usługi Cateringowe Elżbieta Stróżyńska” Elżbieta Stróżyńska, Kaniów 22, 66-620 Gubin, Polska. NIP: 2810073664, adres poczty elektronicznej: syte.gary@onet.pl
ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą, składane za pomocą jednego z poniższych sposobów: formularza zamówienia, kontaktu telefonicznego, wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną.
3. POSTANOWIENIA OGÓLNE I WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU SYTEGARY.PL
1. Klient obowiązany jest do korzystania z usług SyteGary.pl w sposób zgodny z ich przeznaczeniem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, danych osobowych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy, innych Klientów oraz osób trzecich.
2. Klient korzystający z Usług lub Produktów SyteGary.pl zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
3. Aby skorzystać z Serwisu Internetowego SyteGary.pl, Użytkownik musi spełnić łącznie następujące warunki: posiadać dostęp do Internetu, posiadać aktywne konto poczty elektronicznej, posiadać przeglądarkę internetową, akceptującą pliki Cookie, obsługującą skrypty Java Script oraz akceptującą okienka wyskakujące typu „pop-up”.
4. Regulamin określa warunki i zasady: świadczenia Usług SyteGary.pl na rzecz Klienta, Sprzedaży Produktów SyteGary.pl, realizacji płatności za Produkty SyteGary.pl.
5. Niniejszy regulamin należy rozumieć jako wiążący wzorzec umowy w postaci elektronicznej, zgodnie z art. 384 pkt. 2 i 4 Kodeksu Cywilnego.
6. Klient jest zobowiązany podać SyteGary.pl prawdziwe i poprawne dane niezbędne do realizacji usług lub sprzedaży Produktów SyteGary.pl.
7. W sytuacji jakichkolwiek przeciwwskazań zdrowotnych Klient powinien skonsultować z lekarzem możliwość skorzystania z Produktów SyteGary.pl przed złożeniem zamówienia w SyteGary.pl.
8. Diety skomponowane przez dietetyków SyteGary mają charakter zdrowotny, jednak nie zastępują leczenia i wymagają konsultacji z lekarzem prowadzącym. Z uwagi na różne sposoby (metody) leczenia chorób metabolicznych, składniki użyte w potrawach, które zawierają zestawy dietetyczne mogą być odpowiednie dla jednej grupy a nie odpowiednie dla drugiej grupy za co nie ponosimy odpowiedzialności.
4. USŁUGI I PRODUKTY SYTEGARY.PL DOSTĘPNE W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Usługi SyteGary.pl są świadczone drogą elektroniczną za pomocą Serwisu Internetowego. W ich skład wchodzą: możliwość składania zamówień za pomocą formularza zamówienia, możliwość pozostawienia swojego numeru telefonu z prośbą o kontakt zwrotny. Usługi te są świadczone nieodpłatnie.
2. Umowa o świadczenie usługi o której mowa w pkt. 1 zawierana jest z Klientem na czas określony rozpoczynający się w momencie przystąpienia Klienta do wypełnienia formularza zamówienia, a ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania wypełnionego formularza zamówienia do SyteGary.pl lub z chwilą odstąpienia od jego wypełniania.
3. Produkty SyteGary.pl sprzedawane są w postaci zestawów o różnych wartościach kalorycznych oraz składających się z 5 lub 4 gotowych posiłków oraz ewentualnie w oparciu o dodatkowe cechy, które spełniają ww. zestawy. Szczegółowa oferta dostępnych produktów oraz ich cechy znajdują się w zakładce Diety w serwisie SyteGary.pl.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do powiększania i modyfikacji oferty dostępnych produktów, co nie powoduje zmiany niniejszego Regulaminu.
5. Ceny Produktów podane na stronie Serwisu Internetowego wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT) oraz są to ceny jednostkowe, czyli cena za jeden zestaw diety tj. zestaw diety na jeden dzień dla jednego Klienta. Koszty dostaw są widoczne w formularzu zamówienia. W przypadku miejscowości nie umieszczonej w formularzu, zalecany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
6. W przypadku zakupu Vouchera Prezentowego, Klient wybiera wartość Vouchera. Po opłaceniu należności w wysokości wybranej kwoty, Voucher dostarczany jest w formie elektronicznej na adres email lub w formie kuponu prezentowego na adres pocztowy wskazany przez Klienta.
5. ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI
1. W celu zakupu Produktów lub zawarcia umowy o świadczenie Usługi przez SyteGary.pl na rzecz Klienta, Klient powinien: zapoznać się z treścią Regulaminu i go zaakceptować, złożyć zamówienie, po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia i przyjęcia go przez Sprzedawcę do realizacji na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Klient jest związany postanowieniami niniejszego Regulaminu od chwili złożenia zamówienia.
3. Zamówienie może zostać złożone przez Klienta:
• za pomocą formularza zamówienia lub za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres: syte.gary@onet.pl lub na pozostałe adresy wskazane na stronie Serwisu internetowego w zakładce „Kontakt”, 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę;
• telefonicznie na numery kontaktowe, w dniach i godzinach otwarcia Biura Obsługi Klienta, określonych w zakładce Kontakt w Serwisie Internetowym.
4. W celu złożenia zamówienia Klient wybiera i wskazuje Produkt spośród oferowanych przez Sprzedawcę, okres czasu, przez który produkt będzie dostarczany, terminy dostawy, adres dostawy, imię i nazwisko klienta, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej.
5. W przypadku, gdy przekazane w zamówieniu dane są niekompletne, niezgodne z prawdą lub w jakikolwiek inny sposób niejasne – Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia do momentu uzupełnienia lub wyjaśnienia danych.
6. Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz przesyła Klientowi drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail oświadczenie o przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie Potwierdzenie Zamówienia. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy.
7. Klient ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń do treści zawartych w Potwierdzeniu Zamówienia w ciągu 12 godzin od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy. Nie zgłoszenie zastrzeżeń w określonym terminie jest równoznaczne z akceptacją warunków zamówienia. Po wyżej wymienionym terminie istnieje możliwość dokonania zmian w zamówieniu w zakresie i terminie określonym w pkt. 7.11.
8. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy o świadczenie Usługi następuje poprzez:
• udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu Internetowego oraz
• przesłanie Klientowi warunków zawartej umowy na podany przez niego adres poczty elektronicznej w postaci wiadomości „Potwierdzenie zamówienia”.
9. Klient jest uprawniony zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zmiany warunków umowy o świadczenie Usługi oraz do dokonania ich zmiany po uprzednim wspólnym ustaleniu ze Sprzedawcą warunków zmiany oraz ich wspólnej akceptacji, pod warunkiem, że uczyni to przed zawarciem umowy i rozpoczęciem realizacji zamówienia.
10. W przypadku, gdy Klient ma uwagi lub zastrzeżenia do treści postanowień Regulaminu i chciałby je określić w inny sposób powinien wstrzymać się ze złożeniem zamówienia i skierować na adres poczty elektronicznej: syte.gary@onet.pl propozycję modyfikacji określonych postanowień regulaminu. Nie dotyczy to jednak przedmiotu działalności Sprzedawcy oraz ceny za Produkty. Sprzedawca po przeanalizowaniu propozycji Klienta, skontaktuje się z nim z informacją o możliwości wprowadzenia zmian lub braku takiej możliwości.
11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku podania przez klienta nieprawidłowych danych, braku możliwości ustalenia poprawnego adresu dostawy lub terminów dostawy, zgłoszenia przez Klienta okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia (np. brak możliwości dojazdu pod adres dostawy, zgłoszenie okoliczności stanowiących przeciwwskazanie do korzystania z Produktów SyteGary.pl itd.), braku płatności za zamówienie, naruszenie przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
6. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA USŁUGĘ
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu umowy o świadczenie Usługi:
a) przelew online (Tpay) – W przypadku korzystania przez Klienta z płatności za pomocą systemu Tpay, dane osobowe (imię, nazwisko oraz adres e-mail) zostaną przekazane spółce Krajowy Integrator Płatności S.A., ul. Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań, w celu obsługi procesu płatności niezbędnego do realizacji Zamówienia;
b) tradycyjny przelew bankowy – na wskazany w Potwierdzeniu zamówienia numer rachunku bankowego Sprzedawcy
c) Klient zobowiązuje się do zapłaty ceny łącznej stanowiącej iloczyn ceny jednostkowej za jeden Produkt (jeden dzień zamówienia dla jednej osoby) określonej w zakładce Oferta w serwisie SyteGary.pl dla wybranego produktu pomnożonej przez ilość zamawianych produktów (ilość dni zamówienia dla jednej osoby), z uwzględnieniem długości całkowitej zamówienia (tydzień, miesiąc, kwartał). Klient zobowiązuje się do odbioru Produktów SyteGary.pl.
d) Minimalna długość pierwszego zamówienia obejmuje 1 dzień diety.
e) Sprzedawca udostępnia Klientowi dwa cenniki uzależnione od całkowitej długości złożonego zamówienia (ilości produktów dla jednego klienta) oraz z zastrzeżeniem dokonania całkowitej płatności za to zamówienie w formie przedpłaty:
– cena za jeden dzień – jest ceną jednostkową za jeden Produkt dla zamówień obejmujących dostawę Produktów przeznaczonych dla jednego Klienta na okres obejmujący przynajmniej 1 dzień roboczy, przy założeniu dostawy jednego produktu na każdy dzień roboczy trwania zamówienia;
– cena czternastodniowa – jest ceną jednostkową za jeden Produkt dla zamówień obejmujących dostawę Produktów przeznaczonych dla jednego Klienta na okres obejmujący od 14 dni, przy założeniu dostawy jednego produktu na każdy dzień trwania zamówienia;
– akcje promocyjne ogłaszane przez Sprzedawcę zmieniają cenę podstawową o podany w akcji promocyjnej rabat. Rabaty zwykle się nie łączą, chyba, że Sprzedawca ogłosi inaczej.
2. Sprzedawca powinien otrzymać należną płatność za produkty najpóźniej 24 godziny przed pierwszym dniem dostawy produktu w ramach zawartej umowy, z tym, że z uwagi na ciągłość realizacji zamówień oraz wygodę Klientów, dopuszcza się rozpoczęcie realizacji zamówienia bez potwierdzenia dokonania płatności.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, wstrzymania lub anulowania w całości zamówienia, jeżeli nie posiada potwierdzenia dokonania płatności za złożone Zamówienie do godziny 8:00 dnia roboczego poprzedzającego dostawę pierwszego Produktu z Zamówienia, jak również w dowolnym momencie trwania zamówienia, w sytuacji, w której mimo braku potwierdzenia płatności Sprzedawca rozpoczął jego realizację.
4. Brak płatności za przyjęte i potwierdzone przez Sprzedawcę zamówienie w w/w terminach, nie oznacza wyrażenia woli rezygnacji Klienta z zamówienia oraz przyjęcia jej przez Sprzedawcę.
5. Na życzenie Klienta Sprzedawca wystawia fakturę VAT. Faktura zostanie wystawiona po wpływie płatności za produkty.
7. REALIZACJA USŁUGI CATERINGU DIETETYCZNEGO
1. Dostawa produktów SyteGary.pl dostępna jest na obszarze wskazanym podczas składania zamówienia w Serwisie Internetowym.
2. W przypadku, gdy istnieje techniczna możliwość zrealizowania dostawy pod wskazany przez Klienta adres znajdujący się poza strefą bezpłatnych dostaw, Sprzedawca poinformuje Klienta o dodatkowej opłacie za taką dostawę.
3. Zamówienie złożone przez Klienta oraz przyjęte i potwierdzone przez Sprzedawcę do godziny 08:00 w dniach od poniedziałku do soboty jest realizowane od kolejnego dnia roboczego, następującego po dniu złożenia zamówienia. Zamówienia złożone oraz przyjęte i potwierdzone przez Sprzedawcę po godzinie 08:00 w dniach od poniedziałku do soboty oraz w niedzielę jest realizowane od drugiego dnia roboczego następującego po dniu złożenia zamówienia.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zaproponowania klientowi możliwości wcześniejszego rozpoczęcia realizacji zamówienia (tj. dostawy produktów), jeżeli będzie miał taką możliwość techniczną.
5. W przypadku okresów okołoświątecznych terminy określone w pkt. 7.3 mogą ulec zmianie.
6. Dostawy produktów odbywają się od poniedziałku do soboty. W soboty dostarczane są produkty na sobotę i niedzielę. Klient ma możliwość zamówienia diety na sobotę lub niedzielę, jednakże dostawa zostanie zrealizowana w sobotę.
7. Klient ma prawo złożyć zamówienie obejmujące dowolnie wybrane terminy, z uwzględnieniem pkt. 7.3.
8. Dostawa jest realizowana w godzinach porannych (1:00-07:00) w Dni Robocze oraz w soboty. Klient ma prawo podać preferowane ramy czasowe dostawy. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość realizacji dostaw również poza wskazanymi przez Klienta preferowanymi ramami czasowymi.
9. W przypadku nieodebrania Produktu z winy klienta (np. brak klienta lub osoby upoważnionej do odbioru produktu w ustalonym miejscu dostawy, błędnie podany adres dostawy) – produkt uważa się za skutecznie dostarczony, a Klient nie jest uprawniony do otrzymania zwrotu należności oraz składania roszczeń za nieodebrany produkt.
10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku kradzieży produktu, który uprzednio został dostarczony pod wskazany przez Klienta adres dostawy. Sprzedawca dokumentuje pozostawienie produktu poprzez wykonanie zdjęcia.
11. W przypadku niedostarczenia produktu z winy SyteGary.pl, Sprzedawca zobowiązuje się: dostarczyć produkt pod inny wskazany przez klienta adres (jeżeli leży to w możliwościach technicznych SyteGary.pl) lub zrealizować ten produkt w innym uzgodnionym z klientem terminie. Wybór spośród powyższych opcji jest uzgadniany każdorazowo z Klientem.
12. W przypadku dnia ustawowo wolnego od pracy produkty dostarczane są w godzinach porannych w dniu poprzedzającym taki dzień – chyba, że Sprzedawca ogłosi inaczej.
13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania modyfikacji harmonogramu dostaw produktów. W takiej sytuacji Sprzedawca zobowiązuje się poinformować Klienta drogą elektroniczną (lub telefoniczną) w terminie umożliwiającym dokonanie ewentualnej modyfikacji harmonogramu Dostaw w Zamówieniu.
14. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerwy w realizacji zamówienia w okresie świątecznym. Sprzedawca o wystąpieniu takiej przerwy poinformuje Klienta z wyprzedzeniem.
15. Sprzedawca zastrzega, że w sytuacji, gdy z przyczyn od niego niezależnych realizacja zamówienia będzie niemożliwa w określonym przez Klienta terminie, ustali z Klientem nowy termin realizacji zamówienia.
16. Sprzedawca zastrzega, że w sytuacji klęsk żywiołowych, epidemii, pandemii, utrudniających realizację zamówienia, zamówienie Klienta zostaje „zamrożone” i będzie realizowane w najbliższym możliwym terminie (po uzgodnieniu z Klientem), a anulowanie zamówienia i zwrot środków będą niemożliwe.
17. Po zawarciu umowy (czyli przed i w trakcie realizacji zamówienia) istnieje możliwość:
a) zmiany rodzaju Diety,
b) zmiany harmonogramu dostaw,
c) zawieszenia dostaw pod warunkiem, że Klient skutecznie poinformuje o tym fakcie Sprzedawcę, nie później niż do godziny 10.00 dnia roboczego poprzedzającego dostawę Diety, której zmiana dotyczy, a w przypadku modyfikacji diety dostarczanej w poniedziałek, do godziny 10:00 w sobotę.
d) zmiany adresu dostawy Diety, pod warunkiem skutecznego poinformowania Sprzedawcy najpóźniej do godziny 13:00 dnia roboczego poprzedzającego dzień, którego dotyczy zmiana, a w przypadku modyfikacji adresu dostawy odbywającej się w poniedziałek – najpóźniej do soboty do godziny 11:30.
e) Zmiany zgłoszone po wyżej wymienionych terminach nie zostaną zrealizowane z braku możliwości technicznych.
18. W wyjątkowych sytuacjach Klient ma możliwość zrezygnować z części dostaw lub anulować zamówienie – jednak każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie. W przypadku uznania rezygnacji z części dostaw lub anulowania całego zamówienia w trakcie jego trwania, Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu środków za niewykorzystane dni Diety z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 15% od pozostałej kwoty (niewykorzystanego) zamówienia na pokrycie kosztów związanych z obsługą zamówienia.
19. Klient ma możliwość zawieszenia (wstrzymania) realizacji dostaw diety do godziny 10:00 dnia poprzedzającego dostawę. Klient może zrealizować wstrzymane zamówienie w dowolnym – ale skonsultowanym ze Sprzedawcą – terminie w danym roku kalendarzowym. Zamówienie niezrealizowane w konkretnym roku kalendarzowym przepada, a Klient nie ma możliwości domagać się zwrotu środków.
20. W przypadku dokonania zmiany, która wpływa na wartość zamówienia (np.: zmiana adresu dostawy na adres znajdujący się poza strefą bezpłatnych dostaw, zmiana rodzaju diety na dietę której cena jest wyższa, rezygnacja z diety w trakcie jej trwania powodująca utratę uprawnień do uzyskania zniżki/rabatu), klient jest zobligowany do uregulowania należności, która powstała z tytuły zmiany.
21. W przypadku, gdy dokonane przez Klienta zmiany powodują „nadpłatę” w stosunku do pierwotnego zamówienia – Klient ma możliwość wyboru: możliwość zwrotu powstałej nadpłaty lub możliwość rozliczenia nadpłaty przy następnym zamówieniu. W przypadku zwrotu środków – niezbędne jest oświadczenie klienta z prośbą o zwrot z numerem rachunku bankowego właściwym do dokonania zwrotu. Oświadczenie powinno zostać złożone w formie pisemnej lub elektronicznie.
22. Zwrot nadpłaty nie dotyczy sytuacji, w której powstała ona na skutek przystąpienia Klienta do promocji. W takiej sytuacji Klient może wykorzystać nadpłatę tylko w ramach kolejnego zamówienia.
8. REKLAMACJE
1. Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji, gdy:
a) dostarczony przez SyteGary Produkt nie jest zgodny ze złożonym zamówieniem,
b) dostawa nie została zrealizowana w sposób określony w zamówieniu z winy Sprzedawcy,
c) produkt został dostarczony uszkodzony, np. uszkodzone opakowanie.
2. Sprzedawca zastrzega, że smak potraw nie podlega reklamacji, gdyż jest kwestią indywidualną. W przypadku niezadowolenia z walorów smakowych diety, Klient ma możliwość zrezygnowania z dalszych dostaw wg zasad określonych w punkcie 7.18.
3. Reklamacja powinna zostać złożona niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni kalendarzowych od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji. Wyjątek stanowi reklamacja dotycząca niezrealizowania dostawy. W przypadku niezrealizowania dostawy reklamację należy złożyć do godziny 12:00 w dniu, w którym dostawa miała zostać zrealizowana.
4. Reklamacja może zostać złożona:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: syte.gary@onet.pl
b) pisemnie na adres: Kaniów 22, 66-620 Gubin, Polska.
5. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Klienta, adres dostawy, adres poczty elektronicznej używany do kontaktu z SyteGary.pl, opis zdarzenia reklamacyjnego. Reklamacja powinna także zawierać zdjęcie torby w której dostarczono zestaw oraz zdjęcie reklamowanego produktu, nie załączenie do reklamacji zdjęć jest podstawa do nie uznania reklamacji.
6. Reklamację uważa się za złożoną z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia reklamacji.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
8. W przypadku przekroczenia terminów do zgłoszenia reklamacji określonych w 8.1, reklamacja pozostanie bez rozpatrzenia.
9. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Sprzedawca powiadomi Klienta.
10. W razie uwzględnienia przedmiotu reklamacji SyteGary.pl poinformuje Klienta o możliwości wymiany przedmiotu Zamówienia ustalonego dnia roboczego bądź rekompensaty za niewywiązanie się z przedmiotu Zamówienia drogą mailową.
9. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość ze Sprzedawcą jest poczta elektroniczna syte.gary@onet.pl, kontakt telefoniczny na numery kontaktowe wskazane w Serwisie Internetowym oraz poczta tradycyjna (Kaniów 22, 66-620 Gubin, Polska.), za pośrednictwem których można wymieniać informacje dotyczące korzystania z Produktów SyteGary.pl oraz Usług świadczonych przez Sprzedawcę.
10. POZASĄDOWNE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Niniejszy punkt regulaminu ma zastosowanie jedynie do Klientów będących Konsumentami.
2. Kupujący będący konsumentem ma możliwość:
a) skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur, które dostępne są: w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich), Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,
b) skorzystania z systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR) pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr
c) jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
d) jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą.
11. UMOWNE ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Niniejszy punkt Regulaminu reguluje umowne prawo odstąpienia od umowy sprzedaży produktów zastrzeżone dla obu stron tej umowy, to jest dla Sprzedawcy oraz dla Klienta.
2. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie do godziny 10:00 dnia poprzedzającego pierwszy dzień dostawy Produktu w ramach przyjętego Zamówienia, którego odstąpienie ma dotyczyć.
3. Umowne odstąpienie od umowy Klient może złożyć telefonicznie na numery kontaktowe wskazane w Serwisie Internetowym, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: syte.gary@onet.pl lub pisemnie na adres: Kaniów 22, 66-620 Gubin, Polska.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi środki z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 5% wartości zamówienia. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na podany przez Klienta numer konta.
5. Umowne prawa odstąpienia, o których mowa w niniejszym punkcie Regulaminu mają charakter dodatkowy, dobrowolny i nie wyłączają, nie zawieszają ani nie ograniczają innych praw Klienta przewidzianych przepisami prawa.
12. USTAWOWE ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
Zgodnie z art. 38 pkt. 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
13. PRAWA AUTORSKIE
Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w ramach Serwisu Internetowego należą do SyteGary.pl i objęte są ochroną prawa autorskiego oraz innych przepisów obowiązującego prawa.
14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane przez SyteGary.pl zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobu dostaw lub płatności; dodania nowych Usług – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu oraz dodania nowych sposobów płatności.
3. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy o świadczenie Usług lub sprzedaż Produktów.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
5. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się lub uznane zostanie prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, wszystkie pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.05.2018 r.
§1 WPROWADZENIE
Właścicielem serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.sytegary.pl jest firma Syte Gary-Usługi Cateringowe Elżbieta Stróżyńska. Siedziba firmy mieści się pod adresem Kaniów 22, 66-20 Gubin. Właścicielem cateringu jest Elżbieta Stróżyńska NIP 2810073664, tel. +48 601 425 901, sytegary@onet.pl. Regulamin cateringu określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną, telefoniczną, za pośrednictwem Serwisu internetowego oraz osobiście w siedzibie sprzedawcy, zasady zawierania umów za pomocą Serwisu internetowego oraz poczty e-mail, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy oraz tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.
§2 DEFINICJE
Sprzedawca – firma Elżbieta Stróżyńska, Kaniów 22, 66-620 Gubin, NIP 2810073664, tel. +48 601 425 901, sytegary@onet.pl. Sprzedawca jest Stroną Umowy Sprzedaży oraz Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w celu realizacji Umowy.
Produkt, Dieta, Usługa – Zestaw dietetycznych posiłków dostarczany do Klienta w dni określone w Umowie Sprzedaży.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Serwisu Internetowego, rozmowy telefonicznej, e-maila, aplikacji Messenger lub osobistej wizyty w siedzibie Sprzedawcy.
Serwis Internetowy – platforma internetowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.sytegary.pl.
Regulamin – niniejszy Regulamin Cateringu
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, poczty e-mail, Messengera, telefonicznie, SMS, osobiście i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego, poczty e-mail, Messengera, kontaktu telefonicznego, SMS lub osobistego.
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Strefa dowozu – obszar dostaw Usługi wskazany na stronie „Zamawiam” dostępnej na stronie Serwisu Internetowego obejmujący wskazane miasta główne oraz okoliczne miejscowości (lub niewymienione, ale potwierdzone przez Sprzedawcę). Możliwość dostawy pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia ustalana jest ze Sprzedawcą i potwierdzona przed finalizacją Zamówienia. Dodatkowo w sytuacji braku możliwości realizacji dostawy pod podany adres, Klient jest o tym informowany.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§3 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
2. Klient zobowiązuje się do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. Klient korzystający z usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
3. Sprzedawca na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w zakresie następujących kategorii danych: dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane teleadresowe, dane biometryczne.
Celem przetwarzania wymienionych kategorii jest realizacja umowy sprzedaży w tym kontakt, dostawa i rozliczenie.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności Sprzedawcy.
4. Wszelkie ceny podane na stronie Serwisu internetowego podawane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto zawierającymi wszystkie niezbędne składniki.
§4 ZAMÓWIENIE PRODUKTU
Sprzedawca umożliwia składanie zamówień:
– telefonicznie pod numerem +48 601 425 901
– osobiście w siedzibie Sprzedawcy
– za pośrednictwem Formularza zamówienia dostępnego w Serwisie internetowym przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę
– za pośrednictwem poczty e-mail: syte.gary@onet.pl
– za pośrednictwem aplikacji Messenger
W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wskazania Produktu oferowanego przez Sprzedawcę, określając rodzaj diety, wariant diety, kaloryczność diety oraz dni, w które Produkt będzie dostarczany. Poza wskazaniem Produktu, Klient podaje także dane niezbędne do realizacji zamówienia w tym dane osobowe oraz adres do dostawy. Dane osobowe oraz sposób ich przetwarzania jest opisany w Polityce Prywatności. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki zamówienia, a w szczególności ilość oraz rodzaj Produktu, całkowitą cenę do zapłaty (wraz z kosztami dostawy i kosztem opakowań: 0,25 zł za każdą sztukę opakowania z tworzywa sztucznego) oraz informację o przewidywanym czasie rozpoczęcia Usługi i obowiązującym ją okresie (podanym w dniach roboczych). Oświadczenie woli Klienta (w formie rozmowy telefonicznej, SMS, e-maila) oznacza zgodę na zawarcie Umowy Sprzedaży i dochodzenia od Sprzedawcy wynagrodzenia za zamówioną i realizowaną usługę. Klient ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń co do treści zawartych w potwierdzeniu zamówienia w ciągu 12 godzin od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy. Niezgłoszenie zastrzeżeń w zakreślonym terminie jest równoznaczne z akceptacją warunków zamówienia.
§5 WARUNKI REALIZACJI UMOWY SPRZEDAŻY ORAZ DOSTAWY PRODUKTU
1. Zamówienia w cateringu są przyjmowane z wyprzedzeniem pozwalającym Sprzedawcy na staranne przygotowanie zamówienia.
2. Zamówienie Klient powinien potwierdzić w następujący sposób:
– Przesłać na adres e-mail: syte.gary@onet.pl, Messenger lub nr telefonu +48 601 425 901 potwierdzenia płatności z konta bankowego zawierającego szczegóły pozwalające na identyfikację zamówienia (np. Imię, nazwisko, numer ID)
lub
– Wpłacić środki na konto Sprzedawcy przed datą rozpoczęcia Usługi na tyle szybko, aby zdążyły się one zaksięgować.
– Sprzedawca informuje, że w niektórych przypadkach może przystąpić do realizacji Umowy bez środków Klienta na mocy jego oświadczenia woli. Wówczas Klient ma obowiązek uregulować należność za realizowaną Usługę.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ustalenia z Klientem nowego terminu realizacji zamówienia w przypadku, gdy realizacja zamówienia w pierwotnym terminie jest niemożliwa ze względu na przyczyny niezależne od Sprzedawcy, a których usunięcie nie jest możliwe.
4. Sprzedawca dostarcza produkt wyłącznie pod zatwierdzony adres ze Strefy dowozu.
5. Godziny dostawy są potwierdzane przez Sprzedawcę i mogą ulec zmianie o czym kupujący zostanie poinformowany. W przypadku, jeśli Sprzedawca nie jest w stanie zrealizować usługi zgodnie z czasem dostawy określonym w Umowie, Umowa może zostać rozwiązana. Wówczas Sprzedawca zwraca klientowi koszt niezrealizowanej usługi (cena Produktu/ilość wszystkich dni abonamentu x ilość dni niewykorzystanych w trakcie trwania umowy).
6. Klient ma prawo do wstrzymania dostaw w trakcie trwania okresu zamówienia po wcześniejszym osobistym, telefonicznym, SMSowym lub za pośrednictwem poczty e-mail powiadomieniu Sprzedawcy. Informacja o wstrzymaniu dostaw powinna zostać zgłoszona z wyprzedzeniem 3 dni roboczych do godz. 8:30 (np. aby wstrzymać poniedziałkową dostawę, należy to zgłosić w środę do godz. 8.30). Wówczas zawieszenie Diety potwierdzane jest przez Dział Obsługi Klienta. Klient ma również możliwość wstrzymania Diety przez Panel Klienta. Okres zamówienia zostanie przedłużony o ilość dni, w których doszło do wstrzymania dostawy. Przełożone dni należy wykorzystać w okresie:
– do miesiąca od dnia rozpoczęcia abonamentu przy abonamencie na 5 dni,
– do trzech miesięcy od dnia rozpoczęcia abonamentu przy abonamencie na 20 dni.
7. W przypadku nieodebrania Diety przez Klienta (brak Klienta lub osoby upoważnionej do odbioru diety w ustalonym miejscu dostawy i w ustalonym przedziale czasowym), Sprzedawca nie zwróci należności za nieodebrany przez Klienta Produkt.
8. W przypadku niedostarczenia Diety z winy Sprzedawcy, Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Dietę w innym uzgodnionym z Klientem terminie.
9. Posiłki dostarczane są od niedzieli do czwartku.
10. Poza informacjami, wymaganymi standardowo podczas składania zamówienia, Klient zobowiązany jest poinformować Dział Obsługi Klienta o wszelkich dolegliwościach zdrowotnych, w tym alergiach pokarmowych i innych chorobach lub dolegliwościach, wymagających eliminacji lub ograniczenia spożywania określonych produktów.
11. Sprzedawca zaleca, aby dostarczane posiłki były przechowywane w lodówce.
12. W trakcie trwania umowy klient ma prawo do zmiany rodzaju Diety, wprowadzenia wykluczeń poszczególnych produktów, miejsca dostawy. Odbywa się to z odpowiednim wyprzedzeniem na warunkach zaproponowanych przez Dział Obsługi Klienta.
13. Zmiana warunków umowy potwierdzona jest notatką w systemie Sprzedawcy i nie wymaga formy pisemnej.
§6 METODY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności:
– przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony przez PKO Bank Polski o numerze:
62 1020 5402 0000 0602 0521 2982,
Wpłatę za zamówiony Produkt należy dokonać w pełnej kwocie w terminie do godziny 9:30 w przeddzień rozpoczęcia Umowy. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie, zamówienie może być przekładane na kolejny dzień.
- gotówką w siedzibie firmy: Kaniów 22, 66-620 Gubin
- gotówką przy odbiorze
2. Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
3. Na życzenie Klienta Sprzedawca wystawia fakturę VAT. Należy poinformować o tym Sprzedawcę przed dokonaniem płatności.
§7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy na co najmniej 2 dni robocze przed rozpoczęciem abonamentu. Jest to spowodowane specyficzną logistyką Sprzedawcy: systemu składania zamówień w dziale zaopatrzenia, przygotowywaniem niektórych produktów itp.
2. Sprzedawca informuje, iż na podstawie art. 38 pkt. 4 oraz pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 27 wymienionej ustawy.
3. W wyjątkowych przypadkach za zgodą sprzedawcy można odstąpić od Umowy w trakcie jej trwania. Wówczas Klient jest zobowiązany zapłacić za dni, w których Sprzedawca dostarczył Dietę według następującego cennika:
Dieta podstawowa:
1500kcal - 64 zł / dziennie
1900kcal- 67 zł / dziennie
Dieta niskowęglowodanowa:
1500kcal - 65 zł / dziennie
1900kcal - 67 zł / dziennie
Dieta wegetariańska:
1500kcal - 65 zł / dziennie
1900kcal - 67 zł / dziennie
Dieta sportowa:
2000kcal - 68 zł / dziennie
2500kcal - 70 zł/ dziennie
3000kcal - 75 zł / dziennie
Dieta o niskim indeksie glikemicznym:
1500kcal - 65 zł / dziennnie
1900kcal- 67 zł / dziennie
§8 PRZEDŁUŻENIE UMOWY
1. Przed końcem trwania Umowy, Dział Obsługi Klienta kontaktuje się drogą telefoniczną (lub SMS / email) z Klientem w trosce o zachowanie ciągłości świadczonej usługi.
2. W celu przedłużenia Umowy (nawet jeśli między datą zakończenia jednej usługi a datą rozpoczęcia kolejnej jest przerwa), Klient nie jest zobowiązany do ponownego złożenia zamówienia.
3. Klient może przedłużyć Umowę przez kontakt z Działem Obsługi Klienta (osobiście, telefonicznie, przez email, SMS lub Messenger) lub przez Panel Klienta. Nie ma wówczas konieczności wysyłania do klienta kolejnej Umowy Sprzedaży. Przy kontynuacji obowiązują Klienta wszystkie punkty Umowy i Regulaminu. Umowa zostaje przedłużona ma mocy oświadczenia Klienta. Potwierdzeniem zawarcia kolejnej umowy jest wysłanie do Klienta powiadomienia z kwotą do zapłaty.
§9 REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące działalności Sytych Garów, Klient ma prawo zgłosić drogą:
– elektroniczna na adres e-mail: syte.gary@onet.pl,
– telefoniczną do działu Obsługi Klienta pod numerem telefonu: +48 601 425 901,
– osobiście w siedzibie Firmy: Kaniów 22, 66-620 Gubin. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni.
2. W razie uwag zgłaszanych do posiłków mile widziane jest zachowanie posiłków do wglądu (zdjęcia).
3. O zasadności reklamacji i ewentualnej rekompensacie decyduje Sprzedawca.
§10 ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych, w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie w tym osobowych, kontaktowych oraz informacji o stanie zdrowia, mających wpływ na przygotowanie Diety lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę.
§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie.
2. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.04.2024r.